Bestuurlijke samenvatting

Bestuurlijke samenvatting

We willen goed bereikbaar zijn voor onze inwoners, organisaties en ondernemers. En met een servicegerichte, toegankelijke dienstverlening de vraag van samenleving goed bedienen. We blijven ons ontwikkelen op onze digitale dienstverlening zodat inwoners gemakkelijk op hun tijd en plaatsonafhankelijk producten en diensten kunnen afnemen. Onder andere op het gebied van burgerzaken hebben we hierin al een aantal stappen gezet. Tegelijk blijven we oog houden voor mensen die minder digitaal vaardig zijn, zodat zij mee kunnen in deze veranderingen.

Ook willen we meer samenhang aanbrengen in de verdere ontwikkeling van onze diensten. Dit betrekken we bij de visie op de gewenste dienstverlening die wij gaan formuleren.

Op tal van terreinen verwerken wij als gemeente veel informatie. Ook dit gebeurt in toenemende mate digitaal. Het op de juiste wijze vastleggen van en beschikken over informatie en een procesgerichte werkwijze worden van steeds groter belang voor onze dienstverlening. Er is een aantal nieuwe wetten die de informatievoorziening voor inwoners verbeteren. Het gaat hier om de Wet open overheid, de Wet digitale overheid, de Nieuwe archiefwet en de Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer. In 2024 gaan we verder met de implementatie conform het plan van 2023.

In 2024 voeren we een gericht ondersteuning- en opleidingsaanbod uit, op basis van de digivaardigheidsscan van 2023.

Vanuit de samenwerking met SSC-ONS geven we invulling aan de borging van informatiebeveiligingsprocessen en controle op een adequate procesgang. In het bijzonder is er aandacht voor veilig gebruik van mobiele apparatuur en toegang tot het gemeentelijke netwerk.

Deze pagina is gebouwd op 12/05/2023 11:58:45 met de export van 12/05/2023 11:45:24