Inmiddels werken wij enkele jaren samen met SSC Ons op het gebied van inkoop en contractmanagement. In de afgelopen jaren is de inkoopstructuur neergezet. We werken met een kleine 30 medewerkers benoemt in de rol van inkoper. Deze inkopers worden getraind en bijgepraat als basis van een verdere professionalisering van het inkoop- en aanbestedingsproces. Zo is er o.a. periodiek ook een 'inkoopvakberaad' over actuele ontwikkelingen (o.a. wijzigende wetgeving en interne procedures).
Deze lijn zetten we ook in 2024 door, waarbij in het bijzonder extra aandacht besteed zal worden aan:
- Een actuele planning van alle lopende en aankomende aanbestedingsprocedures
- Het op orde maken en houden van inkoopdossiers
- Het op orde maken en houden van contractbeheer
Sinds enkele jaren maken we ook gebruik van contractmanagement binnen het ICT domein. Dit gaat goed en zetten we vanaf 2024 structureel voort. In 2023 is een pilotperiode afgerond binnen het sociaal domein, waarbij met name ingezet is op contractbeheer. In 2024 een keuze gemaakt in welke mate contractmanagement ingezet moet worden binnen het sociaal domein en tevens beoordeeld wat (risicogericht) de noodzaak is om binnen andere domeinen ook in te zetten op contractmanagement.